دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

728  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 20 بهمن ماه 1400

برای استفاده حداکثری از یک دستگاه تصفیه هوا ، باید آن را به درستی تنظیم کنید و تعمیر و نگهداری دستگاهتان را جدی بگیرید با رعایت موارد زیر می توانید به بهترین شکل دستگاه تصفیه هوا خود را راه انداز کنید.

برای استفاده حداکثری از یک دستگاه تصفیه هوا ، باید آن را به درستی تنظیم کنید و تعمیر و نگهداری دستگاهتان را جدی بگیرید  با رعایت موارد زیر می توانید به بهترین شکل دستگاه تصفیه هوا خود را راه انداز کنید.

 

 

 

1. پوشش پلاستیکی  فیلتر را بردارید! در اکثر دستگاه های تصفیه هوا فیلترهای نصب شده در دستگاه – داخل پوشش پلاستیکی قرار گرفته اند.  واقعیت این است که بسیاری از دارندگان دستگاه تصفیه هوا برای اولین بار متوجه نمی شوند که باید دستگاه جدید خود را باز کنند و فیلترها را از پوشش جدا نمایند. و این بدان معناست که بسیاری از مردم ماه ها یا سال ها از یک دستگاه تصفیه هوا استفاده کرده اند که عملا هیچ کاری انجام نمی دهد.

2. به دستگاه تصفیه هوا خود فضایی برای تنفس بدهید. سعی کنید دستگاه تصفیه هوا را با فاصله از دیوار و هر مبلمانی قرار دهید، در حالت ایده آل نزدیک نقطه وسط اتاقی که از آن استفاده می کنید جای مناسبی است. دستگاه باید بتواند هوا را بدون مانع به داخل بکشد، ذرات را جذب کند و مجددا جریان هوای پاک را به محیط بازگرداند.

 

3.در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا اندازه اتاق را حتما در نظر بگیرید

دستگاه تصفیه هوا اگر بزرگتر از سایز اتاق شما باشد بهتر از آن است که دستگاهی کوچک تر از اندازه اتاق تهیه کنید. بهتر است "تصفیه بیش از حد" باشد تا هوا آلوده باقی بماند.

انواع دستگاه تصفیه هوا که برای فضاهایی بزرگ‌تر از فضایی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید رتبه‌بندی شده‌اند، می‌توانند با سرعت کمتر و بی‌صداتری کار کنند. و اجرای آن‌ها در تنظیمات «آرام» و متوسط، هوا را در اتاق‌هایی که اندازه کوچکتری دارند کاملا تصفیه میکند. در نهایت توصیه ما این است دستگاهی کمی بزرگتر از متراژ محیط مورد نظر خود تهیه کنید تا اطمینان حاصل کنید هوای محیط شما به طور کامل تصفیه می شود.

 

4.دستگاه تصفیه هوا خود را فعال نگه دارید.

توصیه می‌کنیم دستگاه تصفیه هوا را ۲۴ ساعته ۷ روز هفته در حالت– معمولاً متوسط ​​– اجرا کنید. به عبارت دیگر، توصیه می کنیم از تنظیم "اتوماتیک" که برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا ارائه می دهند اجتناب کنید. این به دو دلیل است اول، نمیتوان اطمینان حاصل کرد که سنسور تشخیص آلاینده در دستگاه تصفیه هوا که برای تعیین چرخه روشن/خاموش خودکار دستگاه استفاده می شود دقیق باشد. دوم، با توجه به آنچه که سازنده به عنوان کیفیت هوای «به اندازه کافی ضعیف» تشخیص می دهد، تنظیمات خودکار ممکن است اجازه دهد هوای خانه شما قبل از روشن کردن دستگاه تصفیه هوا، به حد خطرناکی آلوده شود و سپس سنسور دستگاه شمارا روشن کند.

 

در شرایط نامناسب هوا، مانند آتش‌سوزی در محیط اطراف، توصیه می‌کنیم دستگاه تصفیه هوا را به مدت یک ساعت در ارتفاع بالا و پس از آن در حالت «آرام»/متوسط ​​استفاده کنید. نتایج آزمایش ما این توصیه را تأیید می کند.

 

درها و پنجره ها را ببندید. هنگامی که از دستگاه تصفیه هوا استفاده می کنید، باید درها و پنجره ها را بسته نگه دارید.

 

5.به زمان تعویض فیلترهای خود دقت داشته باشید

چیزهای بزرگی مانند موهای حیوانات خانگی را می گیرد و باید هر ماه تمیز شود.

پیش فیلتر را ماهانه تمیز کنید.

پیش فیلتر آلاینده هایی مانند موهای حیوانات خانگی را می گیرد و باید هر ماه تمیز شود.

برای عملکرد بهینه، هر ماه ، پیش فیلتر را جاروبرقی بکشید. پیش فیلتر ذرات الاینده بزرگ را جذب میکند و تمیز نگه داشتن آن به فیلتر HEPA کمک می کند تا روی ذرات ریز بدون مانع عمل کند.

دفترچه راهنما دستگاه تصفیه هوا خود را چک کنید تا بهترین زمان برای تعویض فیلترهای دستگاه را متوجه شوید، اصولا  پس از یک سال استفاده مداوم از فیلترهای HEPA کارایی ان ها کاهش می یابد بنابراین اگر زمانبندی سالانه را پشت سر گذاشته اید جهت تعویض فیلتر هپا دستگاه تصفیه هوا خود اقدام کنید.

 

 

بیشتر بدانید:

چه مدت طول می کشد تا دستگاه تصفیه هوا، هوای اتاق را تصفیه کند؟

آیا خرید دستگاه تصفیه هوا هدر دادن پول است؟

 6 نکته برای غلبه بر آلرژی های زمستانی

یک دستگاه تصفیه هوا چقدر برق مصرف می کند؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید