دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

787  تعداد بازدید  |  شنبه 11 دی ماه 1400

پخت و پز و سرخ کردن غذا، آلاینده های مضر زیادی مانند مونوکسید کربن و فرمالدئید تولید می کند ،با این حال، جای نگرانی وجود ندارد زیرا قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در آشپزخانه به از بین بردن این آلاینده ها کمک می کند.در ادامه یک راهنمای خرید آورده شده است که می توانید برای انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا مناسب برای آشپزخانه آن را دنبال کنید.

راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا برای آشپزخانه

پخت و پز و سرخ کردن غذا، آلاینده های مضر زیادی مانند مونوکسید کربن و فرمالدئید تولید می کند ، به این ترتیب مقدار زیادی از ترکیبات آلی فرار و ذرات بدبو در هوا آزاد می شود. با این حال، جای نگرانی وجود ندارد زیرا قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در آشپزخانه به از بین بردن این آلاینده ها کمک می کند.

در صورت عدم وجود هود در آشپزخانه، تنها کاری که می‌توان انجام داد افزایش تهویه با استفاده از فن یا باز کردن پنجره‌هاست. اگر هر دو گزینه در دسترس نباشد چه؟ سپس، نوع خاصی از دستگاه تصفیه هوا می تواند به کاهش هوای آلوده داخل آشپزخانه کمک کند.

 

در ادامه یک راهنمای خرید آورده شده است که می توانید برای انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا مناسب برای  آشپزخانه آن را دنبال کنید

 

 

 

 

 

 

1فیلتر کردن بو: یکی از اساسی ترین و در عین حال ایمن ترین تکنیک ها برای از بین بردن بو، استفاده از فیلتر رسانه ای جاذب است. بدون انکار، زغال فعال یا کربن فعال یک ماده جذب کننده عالی برای به دام انداختن بوها، گازها و همچنین VOCها در دستگاه تصفیه هواست. علاوه بر این، این فیلترها به سرعت اشباع می شوند. توجه داشته باشید؛ هر چه فیلترها ضخیم تر باشند، عنصر جذب بهتر و موثرتر خواهد بود! دیگر نوآوری های حذف بو عبارتند از Plasmawave و Photocatalytic Oxidation (PCO) مولد ازن نیز برای از بین بردن بو استفاده می شود. اما استفاده از آن در فضاهای مسکونی توصیه نمی گردد. همچنین، فراموش نکنید در صورتی که دستگاه تصفیه هوا شما از فیلتراسیون الکترونیکی استفاده می کند، حتما تأییدیه CARB را داشته باشد.

 

2.فیلتراسیون ذرات: بدون هیچ گونه انکار، فعالیت های پخت و پز همراه با گازها و ترکیبات فرار، ذرات ریز معلق را نیز آزاد می کند. فیلترهای HEPA موجود در دستگاه تصفیه هوا  برای به دام انداختن ذرات ریز و آلاینده های موجود در هوا عالی هستند. علاوه بر این، فناوری شارژ الکترواستاتیک نیز سرعت فیلتراسیون را افزایش می‌دهند، اگرچه این نوآوری‌ها عموماً محصولات جانبی شیمیایی مانند ازن را آزاد می‌کنند.

 

3. سنسور ذرات یا  VOC: حسگر VOCبه طور مستقیم غلظت طیف وسیعی از انواع مختلف ذرات ریز و بوهای موجود در آشپزخانه را اندازه گیری میکند. می‌توانید برای عملکرد دقیق و راحت دستگاه تصفیه هوا آشپزخانه ، دستگاهی مجهز به سنسور کیفیت هوای داخلی، به‌ویژه یک سنسور VOC، انتخاب کنید.

 

4. نرخ تحویل هوا (CADR): یکی از بزرگترین مسائل مربوط به نرخ تحویل هوا برای بوی بد این است که CADR نه برای بوها، بلکه برای ذرات ارائه شده است. اگرچه، برخی از تولیدکنندگان از CADR آزمایش شده خود برای VOCها نیز استفاده می کنند. اما بهتر است که در محیط آشپزخانه فقط ذرات رابا مقیاس CADR بسنجید. برای بوها، بهتر است به فیلترهای فاز گاز نگاه کنید.

 

نکته آخر: تهویه و فن های آشپزخانه که به درستی نصب شده اند، بهترین گزینه ها برای از بین بردن بیشتر بوها از آشپزخانه هستند. اگر آشپزخانه شما تهویه مناسب یا پنجره ندارد، دستگاه تصفیه هوا برای شما مفید واقع میشود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با تیم کارشناسان ما در تماس باشید.